Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Strategi och analys

Isobar i offensiv

Isobar Sverige rivstartar med att anställa fyra kreatörer. Byrån har dessutom redan gått vinnande ur flera pitcher. "Det finns en enorm efterfrågan på digitala och mobila lösningar", säger vice vd Rebecca Crusoe.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 31 Oktober 2011, 08:43
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:52

Ämnen i artikeln:

Isobar

Pr-byrån Domingo, reklambyrån Dist och den digitala byrån Suddenly går ihop under Aegis flaggskeppsvarumärke Isobar. Den nya byrån börjar med att anställa en kreativ chef och ytterligare tre kreatörer.

Ny cd på Isobar Sverige blir Henrik Berglöf, som tidigare har jobbat på byråer som Romson, Farfar och Saatchi & Saatchi.

Dessutom anställs internetanalytikern Fredrik Hallberg som digital strateg, Henrik Hallengren blir ad och Cecilia Högkvist är ny copywriter på byrån.

– Vi har tre fungerande erbjudanden som vi nu kompletterar med fyra kreatörer. Vi vill ha en kreativ approach till alla våra medielösningar eftersom vi anser att mediedriven kommunikation är framtiden, säger vice vd Rebecca Crusoe.

Samtidigt betonar hon att Isobar Sverige har ett unikt erbjudande på marknaden. Vd Richard von Yxkull fyller i:

– Medievalet spelar större roll idag när man ska skapa kommunikation som fungerar. Andra byråer kanske inte kan ta ett koncept hela vägen till marknaden, men där skiljer vi ut oss.

Isobar har redan hunnit få in nya kunder under den nya konstellationen. Byrån vann nyligen det nordiska uppdraget för Timberland och har också blivit huvudbyrå för KG Knutsson. Dessutom går snart ett nytt koncept upp för sjukvårdsrådgivningen 1177.

– Vårt mål har alltid varit att växa med nya kunder. Det tror vi kommer att bli enklare med ett gemensamt, tydligt, varumärke, säger Patrik Rustman, vice vd på Isobar Sverige.

Och någon mättnad när det gäller digitala och mobila lösningar finns inte, berättar Rebecca Crusoe.

– Det finns fortfarande en enorm efterfrågan och folk törstar efter mer kunskap.

Hur stor byrån ska bli är dock oklart. Isobar beräknas att omsätta 45 miljoner kronor i år.

– Omvärlden får avgöra hur mycket och hur snabbt vi växer, säger Richard von Yxkull.

Ämnen i artikeln:

Isobar

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.