Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Introtext automation

Publicerad: 3 Mars 2015, 22:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:11

Efter big data, programmatic buying och native advertising – det senaste modeordet för marknadschefer att hålla koll på är marketing automation.Marketing automation är ett viktigt led i processen att skapa mer personlig kommunikation, vilket allt fler annonsörer eftersträvar.I Dagens Medias Marknadschefsbarometer, som presenterades i förra numret av tidningen, framgick tydligt att arbetet med marketing automation är en av de viktigaste utmaningarna för svenska marknadschefer under 2015.Fortfarande finns många frågetecken kring vad marketing automation innebär och hur man kommer igång.Dagens Media ägnar därför följande fyra sidor åt att reda ut begreppet och svara på marknadschefernas frågor.


Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.