Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Interaktiva prerolls ses mer

Publicerad: 31 Mars 2015, 21:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:07


Interaktiva reklamklipp funkar bättre än vanliga reklamfilmer i webb-tv.

Den genomsnittliga tittaren ser klart 84 procent av en interaktiv reklamfilm, jämfört med 79 procent för ett standardklipp, enligt en global undersökning. 78 procent av tittarna ser klart hela klippet.

Kännedomen var dessutom betydligt högre för den interaktiva reklamen, 31 procent jämfört med 12,5 procent.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.