Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Strategi och analys

Inspirerat av Hollywood

Publicerad: 22 December 2010, 06:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

Swedbanks mäklarfirma Fastighetsbyrån byter reklammanér. Det förra konceptet ”Såld” ersätts med ”Vi älskar lyckliga slut”.


Ämnen i artikeln:

SweFastighetsbyrån

Konceptet ”Såld” har enligt Fastighetsbyrån fungerat bra under lågkonjunkturen när det har varit svårare att sälja bostäder. Syftet har varit att visa att Fastighetsbyrån finns och säljer just bostäder.

Nu ser marknaden annorlunda ut och då vill Fastighetsbyrån istället berätta om hur man säljer bostäder.

– Med Fastighetsbyrån får man ett lyckligt slut på sin försäljning, säger Johan Skogh, cd på Swe, som tagit fram både det nya och det gamla reklamkonceptet.

Tv är huvudmedium och den första reklamfilmen går upp i tv på julafton. Det blir även bio. Filmerna är regisserade av Calle Åstrand och Bill Schumacher, och producerade av Swe Film.

Manéret är inspirerat av Hollywood-filmer.

– Om man tänker sig en videohylla som heter Hollywood-endings så är det den vi har plockat inspiration ur. Den första filmen är ett kollage, men vi har även gjort separata filmer av historierna.

Musiken i filmen är 80-talsklassikern ”The Power of Love” av Huey Lewis & the News. De emotionella varumärkesfilmerna ska även kompletteras med taktiska erbjudanden.

Fastighetsbyråns mediebyrå är Maxus.

Arbetsgrupp Pia Widell Corden, marknadschef, Fastighetsbyrån; Ulrika Lorentzi, projektledare, Fastighetsbyrån; Henrik Wallén, strategi, Navigate; Björn Schumacher, strategi; Johan Skogh, cd/copy; Andreas Hellström och Ann-Marie Wessman, ad; Anette Persson, produktionsledare; Josef Danell, projektledare; Lillemor Rönnbäck, original; Fredrik Felton, medieprojektledare, Maxus.

Filmproduktion Pontus Jerrstedt, producent, Swe Film; Calle Åstrand och Bill Schumacher, regi; Göran Hallberg, foto; Johan Gabous, produktionsledare, Swe Film; Sophie Tamm Christensen, koordinator, Swe Film.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SweFastighetsbyrån

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev