Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Strategi och analys

Inhouse räknar med 60 bidrag

Publicerad: 22 December 2010, 05:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

Arkitektkopia och Dagens Media siktar på att få in 60 tävlande bidrag till den nystartade reklamtävlingen Inhouse.


Ämnen i artikeln:

Dagens MediaInhouseBerntzon Bylund

Det blir allt vanligare med inhouseavdelningar hos svenska företag, det vill säga att man anställer personal som kan skapa marknadsföringsmaterial, trycksaker och reklam.

Men när svensk reklam ska belönas är det bara reklambyråernas arbete som utvärderas.

Det vill Arkitektkopia och Dagens Media ändra på med tävlingen Inhouse.

Hittills har cirka 80 svenska företag anmält intresse för att tävla, berättar Joachim Berntzon, vd på Arkitektkopias reklambyrå Berntzon Bylund, som samordnar tävlingen. Cirka 20 bidrag har redan anmälts. Den 14 januari går anmälningstiden ut.

– Bland annat Ica, Kanal 5 och Ving har anmält intresse, så det är jättekul. Och många sparar ju till sista sekunden med att skicka in sina bidrag, säger Joachim Berntzon.

Han tror att tävlingen kan få uppemot 60 bidrag.

– Men det är väldigt svårt att säga när det är första gången. Men att döma av intresset så kan vi nog hamna där.

Som Dagens Media tidigare berättat är styrelseproffset Meg Tivéus juryordförande. Hon har tidigare varit vd för Svenska Spel och är idag styrelseordförande i bland annat Sveriges Marknadsförbund och Arkitektkopia.

Tävlingens gala och prisutdelning äger rum 15 februari 2011 på Berns i Stockholm.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev