Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Strategi och analys

Hur tänkte du nu…

Publicerad: 1 September 2010, 07:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:40

Anna Rastner, editionschef för Expressen TV – som nominerar det egna tv-programmet Mammabikten till tidningens webb-tv-pris – men inget av konkurrenten Aftonbladets program.


Ämnen i artikeln:

Expressen TVAftonbladet

– De hade gärna fått vara med om de gjort fler webbunika program. Det de gör med program som Laul Calling, Schulman Show och andra är ju som traditionell tv, fast på webben. Jag har letat efter bidrag som tar till vara på webbens unika fördelar, som till exempel Mammabikten.

Ingen från Aftonbladet som har surnat till på er för det här?

– Inte vad jag har hört. Det är ingen som har ringt i alla fall. Sedan har ju de sitt eget webb-tv-pris och det är ju inte direkt som så att vi blir nominerade där heller.

Har du någon personlig favorit bland era nominerade?

– Ja men det är inget jag kan berätta. Men det är två bidrag som har dragit iväg och det är väldigt jämt mellan dem. Sedan i torsdags har 15 000 röstat.

Vad innebär instiftande av det här priset för Expressens varumärke?

– Det betyder nog en hel del. Vi har ju valt att göra det här tillsammans med Kristallen som är ett brett evenemang, istället för som Aftonbladet starta ett pris på egen hand. Det är alltid viktigt att synas i rätt sammanhang och Kristallen var inne på vårt spår, att det inte är speciellt 2010 att ha en stor tv-gala utan att webb-tv:n får vara med.

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

Expressen TVAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.