Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Hemtex släpper social webb

Publicerad: 15 September 2010, 07:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:39

Hemtex släpper den hårda inredningen och fokuserar på hemtextil under nya parollen ”Sveriges mjukaste butik”. Snart lanseras även en socialare webb.


Ämnen i artikeln:

Hemtex

Hemtex har tillsammans med Stockholm Design Lab och Åkestam Holst sett över sortiment, identitet och kommunikation. Nästa steg är en ny webb som ska öka Hemtex närvaro på nätet och driva försäljningen.

– Vi vill synliggöra våra produkter och vad vi står för betydligt mer, bland annat genom att satsa mer på sociala medier, säger Hemtex presschef Manuel Ferrer.

Den nya sajten har en utvecklad webbshop och de som vill kan på sikt gilla produkter via Facebook. Twittrare ska erbjudas länkar och bloggverktyget Twingly integreras.

– Sajten är en anpassning efter Hemtex nya anda. Målet är att den ska vara mer inspirerande och presentera hela sortimentet, säger Hemtex webbprojektledare Annika Tunerbratt.

24 HR har gjort den tekniska plattformen och Stockholm Design Lab står bakom webbdesignen.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

Hemtex

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.