Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Strategi och analys

Här är Spendrups nya logga

Spendrups byter visuell identitet och presenterar en ny logga. "Känns bra att vara mer samtida", säger vd:n Fredrik Spendrup.


Publicerad: 23 September 2016, 15:25
Uppdaterad: 23 September 2016, 15:31

Ämnen i artikeln:

Spendrups

Spendrups har under en tid genomfört ett omfattande varumärkesarbete, med den nya visionen "Ett Spendrups i världsklass". Den nya identiteten är startskottet för det nya Spendrups, enligt vd:n Fredrik Spendrup

– Vi har bytt visuell identitet flera gånger men jag tror aldrig att vi har haft så många och långa diskussioner kring det som den här gången. Utmaningen har varit att vi har velat få till en helhet med företaget och produkten. Men jag tycker verkligen att vi har lyckats med det, säger han i ett pressmeddelande.

Den grafiska profilen har tagits fram tillsammans med Neumeister.

Mårten Lyth, som i våras tillträdde som kommunikationsdirektör på Spendrups:

– Det känns bra att vi får en visuell identitet som i form och funktion är mer samtida och som speglar Spendrups som bolag och vår ambition. Från och med måndag börjar vi rulla ut logotypen på riktigt. Implementeringen kommer att löpa under minst sex månader för att bli så ekonomiskt klok som möjligt.

Den nya identiteten börjar rullas ut på måndag.

Ämnen i artikeln:

Spendrups

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.