Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Strategi och analys

God Morgon lyfter med nytt manér

Nytt reklammanér och ny design lyfter Arlas juice God Morgon som klättrar mest av alla i rankingen över Sveriges starkaste varumärken.

Henrik Widell


Publicerad: 30 Mars 2011, 07:17
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:16

Ämnen i artikeln:

Arla

God Morgon klättrar 26 placeringar i Yougovs Brandindex, jämfört med samma mätning för tre månader sedan. Under 2010 investerade Arla sparsamt för varumärket men under hösten designades förpackningarna om. Det var startskottet för en nysatsning på varumärket och i början av 2011 sjösattes en ny reklamplattform, signerat DDB. 

– Jag blir glad men inte överraskad. Det är ju de här resultaten vi jobbar för att få och det är alltid kul att få ett kvitto på att man har lyckats, säger Malin Hammarström, varumärkeschef för God Morgon.

I det nya reklammanéret profileras bland annat det senaste tillskottet i God Morgon-familjen, Extra Fine, en lite lyxigare juice som också har samplats flitigt i butik.

Bland andra snabbklättrare på Brandindex finns Mastercard som tar 22 placeringar och hamnar på en 74:e plats, men som ändå får se sig rejält distanserad av konkurrenten Visa som ligger på plats 9.

På listan över varumärken som tappar mest återfinns på tredje plats Kanal 5 som rasar 36 placeringar till en totalranking på 127. Annars är det främst hemelektroniktillverkarna som har haft det tuffast de senaste tre månaderna. Samsung tappar flest placeringar med 39, tätt följda av Nokia med ett tapp på 37 och LG som tappar 31.

Ämnen i artikeln:

Arla

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.