Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

Gant visar upp våren

Publicerad: 16 september 2010, 07:11
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Redan nu drar Gant igång reklamkampanjen som ska kommunicera vårkollektionen 2011. Bakom kampanjen står Häger Fredlund.


Gant inleddeför drygt ett år sedan ett designsamarbete med Michael Bastian. Till våren släpps den första damkollektionen. Kampanjen har temat ”Just married – Gant and Michael Bastian an ideal couple” och är inspirerad av Michael Bastians föräldrars bröllopsresa till Niagarafallen på 1950-talet.

Kampanjen omfattar bland annat en film på fyra minuter som ska visas på nätet. Premiären sker på amerikanska Style.com.

Den 15 september visas kollektionen för första gången på New York Fashion Week.

– Det är spännande att bygga upp en stor modekampanj runt storytelling och lite humor, säger Jenny Kästel Tavassoli, ad på Häger Fredlund.

För soundtracket står svenska Koop, som har lånat ut tre låtar till Gant.

Målgrupp är till en början modejournalister som får ett påkostat presskit. Kitet innehåller bland annat ett informationshäfte i form av ett filmmanus med foton från bröllopsresan, soundtracket och en dagbok.

– Modejournalister är ganska bortskämda och under Fashion Week konkurrerar man med alla stora varumärken. Då krävs det lite extra för att nå igenom, säger Johan Fredlund, cd på Häger Fredlund.

Arbetsgrupp

AD: Jenny Kästel Tavassoli

Copy: Lennart Häger

Produktionsledare: Jeanette Boman

Projektledare: Jakob Schenström

Kundansvarig: Pierre Kalmenstam

 

Fotograf: Oscar Falk

Filmproduktion: NewNew, Oscar Falk

Webbproduktion: Rebenga

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev