Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Fyra frågor till Lena Rodén...

Publicerad: 10 November 2015, 22:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:22

... projektledare på Oxenstierna & Partners, som i veckan lanserar en svensk sajt för snabbmatskedjan KFC – inför premiären den 27 november.


Vad är viktigast att kommunicera med sajten?

– Viktigast är själva menyn, att visa vad KFC kommer att erbjuda i sina restauranger i Sverige. Den första restaurangen har ju inte öppnat ännu, men sajten kommer att utvecklas allt eftersom fler restauranger tillkommer.

Vilka förväntningar har du på sajten?

– När nyheten om öppningen är ute tror vi att vi får en massa besökare på sajten. Det är jättesvårt att säga hur många, men det är ju väldigt efterlängtat att KFC ska öppna i Sverige.

Hur jobbar ni med sociala medier inför lanseringen?

– Innan restaurangen öppnar gör vi inte så mycket. Men sedan kommer vi att integrera sociala medier i restaurangen och på sajten, mer kan jag inte avslöja än.

Får vi se en traditionell reklamkampanj också?

– Det kommer lite närmare öppningen och blir också baserat på maten som KFC erbjuder. Vi ligger dock inte bakom reklamen.

KFC:s första restaurang öppnar i Lockarp utanför Malmö.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.