Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Friends Arena engagerar i sociala medier

Publicerad: 10 November 2015, 22:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:22

Friends Arena i Stockholm är den allsvenska arena som engagerar mest i sociala medier, visar en studie från Volante och Stockholms universitet.


Totalt gjordes 28 664 inlägg om Friends Arena under årets allsvenska säsong, Swedbank Stadion nämndes 15 455 gånger och Tele2 Arena 10 889 gånger.

Det lägsta engagemanget skapar Falkenbergs IP med 434 inlägg i sociala medier, Norrporten Arena med 759 inlägg och Guldfågeln Arena med 999 inlägg.

Forskaren Christofer Laurell menar att det går att prata om två dimensioner i upplevelsen av arenorna – en fysisk och en digital.

I takt med att sociala medier utvecklas kommer också arenaupplevelsen att bli allt mer digitaliserad.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.