"Förvånande men intressant"

Kenneth Danielsson på Wisely, Malin Eriksson på Scream och Jimmy Rodhelind på Mediacom ger sin syn på Bink.

Kenneth Danielsson, vd Wisely.

– Det är intressant att man försöker hitta ett sätt att ta vara på varje enskild besökare. Tanken att paketera ihop mediekanaler som var för sig inte är fullt utnyttjade är god och medför enorma möjligheter med tanke på hur stor trafik sajterna har tillsammans. Att man möts av kritik i början är dock förståeligt eftersom Bonnier alltid själva valt att lyfta fram de enskilda företagen snarare än kollektivet.

Malin Eriksson, digital rådgivare Scream.

– Medan Schibsted väljer att jobba mer integrerat över mediegränserna, separerar Bonnier print och webb, vilket förvånar. Nyttan är att alla inom Bink fokuserar på samma sak, men när vi vill göra mediehuslösningar blir det mer komplicerat när print och webb sitter i olika bolag med olika budgetar.

Jimmy Rodhelind, chef digitala medier Mediacom.

– Än så länge tycker jag att produkten Bink inte är tillräckligt tydlig, det framstår mest som ett sätt att spara pengar genom att placera folk på samma adress. För oss är det viktigt att de vi har kontakt med har stor förståelse för hela produkten. Det är svårt att se hur de ska kunna ha det när de kommer bort från redaktionen, och dessutom enbart fokuserar på webben.

Publicerad 2011-05-25 06.40Uppdaterad 2015-12-06 15.09

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: