Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Strategi och analys

Fortsatta oklarheter kring SPAR

Banker och försäkringsbolag riskerar att drabbas när SPAR tas över av Skatteverket. "Det finns oklarheter", säger Susanne Hallberg, marknadsdirektör på Bring Citymail.


Publicerad 2010-10-26 11:43
Uppdaterad 2015-12-06 15:34

Ämnen i artikeln:

Posten

Dela artikeln:

Dagens Media har tidigare berättat om Skatteverkets övertagande av statliga person- och adressregistret, SPAR. Något som väckt stor oro inom direktmarknadsföringsbranschen.

Bring Citymails marknadsdirektör Susanne Hallberg håller på att bilda sig en uppfattning:

– Vi har tagit del av den information som finns att tillgå, men det finns en

del oklarheter. Prislappen på ett urval har inte skattemyndigheten velat kommentera, säger hon.

Osäkerheten gäller även på vilket sätt Skatteverket kommer att leverera information.

– Många stora företag, som banker och försäkringsbolag, prenumererar på information. Där är det oklart på vilket sätt företagen ska kunna ta emot informationen, säger Susanne Hallberg.

Stefan Lundström, chef för reklam och media på Posten, är mer positiv:

– Det kan bli en prissänkning på adresser, vilket är ett plus. Frågan är hur bra adresserna kommer att vara.

Tele2 är ett av de många företag som riskerar att drabbas.

– Vi har våra egna kunddatabaser och för oss är det viktigt att vi hittar enklast möjliga sätt att sköta detta, säger Thomas Ekman, chef för privatmarknaden.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Martin Schori

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.