Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Forsman vinnare i pr

Publicerad: 28 April 2010, 08:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

SVT:s vädjan till Apples Steve Jobs om att godkänna tv-bolagets Iphone-applikation inbringade Forsman & Bodenfors ett guld i pr.


SVT och Forsman & Bodenfors hade ingen aning om när applikationen för SVT Play kunde tänkas bli godkänd av Apple. Därför bjöd man in alla SVT Play-älskare att delta i en kampanj för att få applikationen godkänd så snart som möjligt. Kampanjen riktades direkt till Apples vd Steve Jobs.

– Det visade sig vara en idé som verkligen engagerade folk, och som media och bloggare 

ville skriva om. Precis som vi hade hoppats, säger Ann Spennare-Bengtsson, projketledare på Forsman & Bodenfors.

Guldägg pr

Reklambyrå: Forsman & Bodenfors med Adam Ulvegärde (ad), Björn Engström och Marcus Hägglöf (copy), Erik Sollenberg (kundansvarig), Tobias Nordström (planner), Lina Strandäng (produktionsledare), Ann Spennare-Bengtsson (projektledare), Anton Robsarve (webbkreatör), Sophia Lindholm (web director), Eva Råberg (webbproducent).

Uppdragsgivare: Anna Haupt, David Rydell, Helga Baagøe och Lotta Loosme (SVT).

Produktionsbolag: Fantasy Interactive.

Silverägg pr

Barnsäkerhetens år för Volvia Försäkringar av Jerlov Kommunikation

Hur hetero för Stockholm Pride av Åkestam Holst

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.