Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Försäkringsbolagets mustaschkampanj

Publicerad: 14 April 2010, 08:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Försäkringsbolaget Chartis Insurance uppmanar unga män att försäkra ”familjejuvelerna”. Dm-byrån One Direct står bakom kampanjen.


Cancerfondens årliga kampanj mot prostatacancer, Mustaschkampen, drar igång den 1 maj. Då startar även samarbetspartnern Chartis Insurance en reklamkampanj som ska locka yngre män att försäkra sig mot prostata- och testikelcancer.

Den kommunikativa utmaningen har framför allt varit att unga män inte är bekväma med att vare sig tänka på eller prata om cancer.

– Istället för att prata om hur stor risken är att få cancer så vill vi förmedla känslan av att de nu kan försäkra det som är allra heligast för varje man – ”familjejuvelerna”, säger Joel Holmer, projektledare på One Direct.

Alla som tecknar försäkringen får en kalsong och det är även temat för hela kampanjen.

Chartis Insurance gör ett adresserat utskick i form av en kalsong till män i åldern 25-45 år. De lanserar även en kampanjsajt och banners som ska driva trafik dit. Kalsongen kommer även att säljas under Mustaschkampen 2010 och vinsten går till Cancerfondens forskning.

Arbetsgrupp Onedirect:

Joel Holmer, projektledare; Tina Andrén, produktionsledare; Anette Mulder, ad; Eddie MacNamara, copy.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.