Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

För våldsam reklam - enligt RO

Publicerad: 29 september 2010, 07:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:37

Fällda reklamfilmer det senaste året.


Hornbach Byggmarknads motorsåg

Reklamfilm som antyder att två byggare sågar ihjäl en ko med motorsåg för att få tag på skruvarna som kon har ätit upp.

Reklambyrå: Heimat

Burger Kings skallande kock

En kock i en matlagningstävlingsjury skallar en av de tävlande efter att han upptäckt att hamburgaren kommer från Burger King.

Reklambyrå: Shout

Media Markt och Robert Gustafsson

Robert Gustafsson får en raket i munnen eftersom han inte kan betala sina skulder. ”Ett puckat sätt att göra affärer”, är budskapet.

Reklambyrå: Scholz & Friends

Tres sköldpaddetricks

Killarna från Tre sätter fast en levande sköldpadda på en radiostyrd båt och på en fyrverkeripjäs som tänds på för att visa snabbheten i Tres bredband.

Reklambyrå: Scholz & Friends

Kexchoklads kaffechock

En kvinna välter en bänk så att mannen på bänken slår i huvudet och får varmt kaffe över sig. Båda skrattar, budskapet är: ”Är man god och glad så är man.”

Produktionsbolag: S:t Paul Film

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev