Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Fick vänta 821 dagar på svar

Publicerad: 22 november 2011, 22:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

Erik Aronsson ställde en enkel fråga till Kanal 9 om ett tv-program. I veckan fick han svar – efter 821 dagars väntan. "Vårt tittarombud gör alltid sitt bästa", säger presschefen Dan Panas.


Det var den 14 april 2009 som tittaren Erik Aronsson mejlade och frågade om kanalen planerade att sända ett särskilt sportevenemang det året.

I tisdags fick han svaret: ”Vi har tyvärr inga planer på det just nu”, skrev Kanal 9:s tittarservice.

Dan Panas, presschef på Kanal 5 och Kanal 9 , är det rimligt att behöva vänta så länge på svar ?

– Nej absolut inte. Det tror jag ingen tycker, allra minst vårt jätte­duktiga tittarombud som alltid gör sitt bästa för att svara snabbt och engagerat på våra tittares frågor.

Vad var det som hände?

– När vår teknikavdelning gjorde en översyn av de system som administrerar tittarfrågorna upptäcktes ett antal frågor som besvarats men som fastnat. Översynen fungerade lite som en teknisk propplösare och alla svaren gick i väg samtidigt.

Hur många mejl handlade det om?

– Det är svårt att säga men det var inga stora mängder. Men i vilket fall är det olyckligt eftersom vår princip är att alla tittare ska få svar snabbt, korrekt och engagerat.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.