Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

”Får kvalitetstid med dina kunder”

Publicerad: 10 November 2015, 22:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:22

I veckan slås portarna upp till nya Imax-salongen i Solna.Samtidigt lanserar SF Media flera nya erbjudanden till sina annonsörer.


I anslutning till nyöppnade Mall of Scandinavia i Solna får Sverige nu sin första kommersiella Imax-salong.

– Vi satsar på att maximera upplevelsen, snarare än antalet stolar, säger Ted Johansson, vd för SF Media, och fortsätter:

– Premiumupplevelsen ska återspeglas i allt – materialval, service, bemötande. Enkla saker som toaletter, som ska vara rena och bra.

För annonsörer innebär öppningen av Filmstaden Scandinavia nya möjligheter att synas.

– Vi ska bli en arena där företag kan stärka relationerna till sina kunder, träffas med bio, god dryck och mat. Till en relativt låg kostnad får du kvalitetstid med dina kunder, säger Ted Johansson, och fortsätter:

– Vi tror att det kommer att bli en stor produkt fram­över.

Samtidigt lanserar SF Media också fördjupade samarbeten med annonsörer.

– Tanken är att vi ska gifta varumärken med bioupplevelsen på ett nytt sätt, säger Ted Johansson.

SF Media har långt gångna förhandlingar med den första samarbetspartnern.

– Det är ett kul, ungt och piggt varumärke, och verkligen premium, säger Ted Johansson, som dock inte vill avslöja vilken annonsör det handlar om.

I anslutning till biografen kommer annonsören förutom stor exponering kunna sälja sina produkter, ordna tävlingar och utlottningar.

Den nya biografen Filmstaden Scandinavia får förutom Sveriges första Imax-salong ytterligare 14 salonger, varav 4 vip-salonger.

Imax

Imax är en biografteknik där filmen visas på en välvd duk, som går från vägg till vägg och tak till golv.

Stolsraderna är placerade väldigt nära duken och med en större lutning.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.