Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

”Fanbärare och spottkopp”

Publicerad: 14 April 2015, 21:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

Hallå där DN:s chefredaktör Peter Wolodarski, som i tidningens nya reklamfilmer hoppar i säng med läsarna – och väcker dem med kritik mot Stefan Ingves.


”Vill du också vakna med Peter Wolodarski? Testa DN Prio, det bästa från DN varje morgon och kväll!”

Så presenteras DN:s nya reklamfilm med Peter Wolodarski i huvudrollen.

Den trogne DN-läsaren vet vid det här laget vad Peter Wolodarski tycker om Stefan Ingves och riksbankens räntepolitik: DÅLIG!

När DN nu marknadsför tjänsten DN Prio har tidningens profiler, exempelvis Hanna Fahl, Fredrik Strage och Viktor Barth-Kron fått egna kortfilmer.

Men den som kommer allra närmast läsaren är kanske Peter Wolodarski själv. Han sitter i sängen hos ett par och väcker dem med frasen: ”Lämna över stafettpinnen, Ingves. Om Stefan Ingves hade lyssnat på sina kritiker hade Sverige klarat sig bättre ur krisen.”

Hur många tror du känner sig lockade av att vakna bredvid dig och höra tjat om Stefan Ingves?

– Hehe. Ja, det är en bra fråga. Två kanske. Men jag vet inte.

Hur känns det att bli reklamfilm?

– Jag är ju ständig fanbärare och spottkopp för DN. Jag gillar att vi kan göra filmer med självdistans, och inte ta oss själva på sånt brakallvar hela tiden. Här visar vi en annan sida av DN med humor.

Vilka reaktioner har du fått?

– Mest skratt och glada tillrop, men filmen har ju precis släppts.

Du kunde inte hålla dig från att ta upp din ständiga käpphäst – Stefan Ingves och räntan?

– I mina artiklar väljer jag ju ämne själv, men detta var faktiskt ett önskemål från manusförfattarna. Men det är ju en fråga som berör många svenskar. Vi har ju minusränta.

Hur har lanseringen av DN Prio gått?

– Väldigt bra, klart över vår förväntan. Vi nådde upp till 15 000 aktiva användare bara några dagar efter lanseringen av den skarpa versionen, vilket är väldigt bra siffror, och det växer stadigt.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.