Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

F&B mesta guldäggsvinnaren

Publicerad: 28 April 2010, 10:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:14

Forsman & Bodenfors har vunnit överlägset flest guldägg under 2000-talet.


Forsman & Bodenfors har under 2000-talet tagit hem hela 18 guldägg och 57 silverägg. Byrån har bland annat fått guldägg för Statoils ”Obemannade stationer” i integrerat 2007, Ikeas ”Drömkök åt alla” i internetreklam 2006 och för Systembolagets ”Dear Mr B” i tidningsannonsering samma år.

Enligt byråns vd Erik Sollenberg beror framgången på duktiga medarbetare och en kultur präglad av kollektivism.

– Vi ser reklam som en lagsport och vi både ställer krav på varandra och hjälper varandra. Alla duktiga människor som jobbar här blir ännu duktigare av att jobba tillsammans, säger han.

De senaste tre åren har det dock bara blivit ett guldägg, men däremot 13 silverägg. För att även fortsättningsvis hålla en hög kreativ nivå gäller det att hela tiden blicka framåt och inte stanna kvar i det man gjort tidigare, säger Erik Sollenberg.

– Vi måste bevara grundidén i vår kultur samtidigt som vi måste förändras utifrån nya förutsättningar – vi växer och medielandskapet förändras. Vi kan inte förlita oss på gamla meriter.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.