Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

En sponsor klar för Big Brother

Publicerad: 16 Februari 2011, 11:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:21

Med bara fem dagar kvar till premiären har TV4-gruppen bara klart med en av fyra sponsorer till det kontroversiella formatet ”Big Brother”.


Ämnen i artikeln:

Big BrotherTV4

”Big Brother” är programmet som ska sätta TV4-gruppens nya kanal TV11 på kartan. Enligt uppgifter till Dagens Media kostar produktionen runt 60 miljoner kronor och Bizkits tv-expert Johnnie Åkerström sa tidigare till dagensmedia. se att det var modigt av TV4 att lägga en så stor produktion i en så liten kanal.

Nu ser det ut som om det kan straffa sig.

Som Dagens Media berättade i förra numret har TV4-gruppen stora problem med att hitta sponsorer till formatet, vars historia kantas av sprit- och sexskandaler. Sponsorplatserna uppges kosta upp till 2 miljoner kronor, och när fem dagar återstår till premiären den 20 februari, har bara en sponsorplats av fyra sålts.

– Vi har skrivit avtal med 118800 och förhandlar med ytterligare en, men som inte är klar, säger John Sjölund, chef för konceptförsäljning på TV4-gruppen.

Tror du att ni lyckas sälja alla sponsorplatserna innan premiären?

– Jag vet inte.

”Big Brother” i TV4:s regi kommer också ge flera andra sponsormöjligheter, produktplacering, exponering på webb och sponsring av enskilda moment. John Sjölund vill inte gå in på hur den försäljningen har gått.

– Nu ligger vårt fokus på att få in huvudsponsorerna. Det här programmet ska sändas i 100 dagar, så det finns utrymme för att göra affärer under resans gång.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Big BrotherTV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.