Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Strategi och analys

Eight filar på betong

Publicerad: 10 November 2010, 04:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Malmöbaserade reklambyrån Eight får in betongaktören Finja. Bolagets marknadsföringsansvarige Thomas Schönström tar plats som copywriter i byråns arbetsgrupp.


Ämnen i artikeln:

Eight

Thomas Schönström började på Finja i april i år. Sedan dess har företaget jobbat på en ny varumärkesplattform.

– Tanken var inte att vi skulle ha ett byråsamarbete, utan vi skulle jobba inhouse. Men uppdraget och behoven känns så stora att vi behöver extern hjälp, säger Thomas Schönström.

Enligt honom har Eight erfarenhet av att jobba mot målgrupper liknande Finjas – byggvaruhandel och byggfirmor. Thomas Schönström har dessutom jobbat ihop med Eights vd Klas Tjebbes tidigare och dessutom gav byrån honom möjlighet att vara en del av arbetsgruppen.

– Jag är kreatör från början och när kunden är med på vissa möten får man en del gratis. Jag är en levande brief kan man säga.

Eight ska nu hjälpa till att implementera den befintliga varumärkesplattformen, se över Finjas hemsida och bland annat jobba med kundhantering och utbildningar.

Finja har tidigare gjort sig synliga genom att bland annat bygga friggebodar, en valstuga och skateboardramper i betong.

Blir det mer sånt?

– Det är en kär gammal tradition så förhoppningsvis får vi se mer av det. Det är inte vår kärnverksamhet, men det ger klang.

Någon förändring i mediemixen blir det dock inte.

– Framför allt ska vi ta kommunikationen till en proffsigare nivå och jobba mer genomtänkt och strukturerat. Och mycket kreativare.

Arbetsgrupp på Eight

Martin Johansson, projektledare; Björn Lindén, ad; Albin Wendel, cd; Agnes Thunell, assisterande copy.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Eight

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev