Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Dialog hjälpte Londonpolisen

Publicerad: 30 Mars 2011, 11:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:15

Tom White, strategisk chef på AMW BBDO, kom till Guldnyckeln för att berätta om prisade kampanjen ”Choose a different ending” för Londonpolisen.


Ämnen i artikeln:

Guldnyckeln

Med en extremt snål budgets skulle man hantera massivt problem – den lavinartade ökningen av knivbrott bland Londons ungdomar.

Lösningen blev 21 interaktiva Youtube-filmer där tittarens egna val styrde handlingen vilket visade på konsekvenserna av att välja att bära kniv.

– En stor del av kampanjens strategi var att fånga upp alla kommentarer som postades. Vi och polisen svarade på alla kommentarer och dialogen var en extremt viktig del av kampanjen,

Först efter tre veckor avslöjades det att Londonpolisen stod bakom filmerna – som då redan nått massiv spridning.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldnyckeln

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.