Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

De kan ta hem en guldnyckel

Publicerad: 17 Mars 2015, 22:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:09


Halebop Det delbara Schyssthets­­programmet

Byrå: Smicker

Halebop ville göra ett delbart ambassadörsprogram av sitt lojalitetsprogram. Det ledde till en större och mindre homogen kundbas. Steg två blev att utveckla Schyssthetsprogrammet och få nöjda kunder att berätta om det i sociala medier. Det i sin tur ledde till ökad preferens och minskat kundtapp.

Ica Banken

Ica Student

Byrå: Ica Reklam Inhouse

Ica Student skapades 2011 för att värva yngre kunder till Ica och Ica Banken. Medlemmarna får prisvärda mat- och bankerbjudanden och syftet är att de ska stanna kvar hos Ica efter avslutade studier. 3,5 år efter starten har Ica Student 92 000 medlemmar.

Volvo Car Sverige The loyalty program designed around you

Byrå: Smicker

Volvos lojalitetsprogram ska vara en premiumtjänst som höjer upplevelsen av att äga en Volvo. Baserat på kunddata, kundprofil och kundbeteende skapas ett konto som följer kunden och anpassas individuellt efter dennes behov. Medlemmarna kan till exempel logga in på ”Min Volvo”, samma Volvo-ID som aktiverar uppkopplingen som tar emot och styr bilens funktionalitet.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.