Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

De erbjuder mediebyråval

Publicerad: 9 juni 2015, 21:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:58

Byråvalskonsulten Engage Marketing utökar sitt erbjudande till att omfatta även mediebyråval och rekryterar konsulten Anna Bodin.


Hon har tidigare bland annat varit vd för Accenture Marketing Sciences, marknadschef på SF och mediestrateg på OMG.

Bakgrunden till rekryteringen av Anna Bodin är den branschglidning som sker, där olika discipliner närmar sig varandra.

– Man kan inte bara välja mediebyrå på den som har de bästa kostnadskalkylerna, man måste se till hela leveransen. Det är där vi kommer in. Jag tror att mediebyråerna också kommer att gilla oss, de kommer att kunna få mediebyråval som inte bara är fokuserade på pengar, säger Gunilla Bergh, grundare och vd på Engage Marketing.

Hon anser att det finns en stor fördel med att ha en och samma leverantör av byråval för alla discipliner. När det kommer till mediebyråval är det andra parametrar att ta hänsyn till än vid traditionella byråval.

– Det är inte mer komplicerat, men i dag är det mycket fokus på kostnader vid mediebyråval och vi vet att mediebyråer kan leverera fler tjänster än medieköp. För att kunna tillvarata en mediebyrås kompetens så behöver man förstå hur medie­byråbranschen fungerar. Det gör Anna. Själv har jag inte varit tillräckligt duktig på det, säger Gunilla Bergh.

Engage Marketing ska inte konkurrera med medieauditörerna, menar hon, utan snarare samarbeta med dem.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev