De är Sveriges grönaste varumärke

För sjunde året i rad tar Coop hem segern som Sveriges grönaste varumärke.

För sjunde året i rad har konsultföretaget Differ utsett Sveriges grönaste varumärke, och för lika många år i rad kniper Coop förstaplatsen. Man vinner båda genom modervarumärket Coop samt via det egna varumärket Änglamark.

Även SJ visar ett starkt resultat i undersökningen och ligger jämnt med Coop resultatmässigt. ICA visar också på ett positivt resultat och kniper en andra respektive tredje-plats i undersökningens kategorier.

Undersökningens visar att grönhet har blivit en mindre avgörande faktor i våra köp. Man ser samtidigt att konsumenter värdesätter att företag ägnar sig åt förbättringsaktiviteter inom miljö och hållbarhet.

Det varumärke som i år tappat mest är Volkswagen. De har gått från en tredjeplats föregående år till en 15e plats i årets undersökning.

Lidl visar på den starkaste uppgången i årets undersökning.

För att ta del av hela undersökningen klicka här.

Ebba Elfstrand

Publicerad 2016-05-30 08.48Uppdaterad 2016-05-30 08.51

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: