Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Strategi och analys

De är Sveriges grönaste varumärke

Publicerad: 30 Maj 2016, 08:48
Uppdaterad: 30 Maj 2016, 08:51

För sjunde året i rad tar Coop hem segern som Sveriges grönaste varumärke.


Ämnen i artikeln:

CoopICA

För sjunde året i rad har konsultföretaget Differ utsett Sveriges grönaste varumärke, och för lika många år i rad kniper Coop förstaplatsen. Man vinner båda genom modervarumärket Coop samt via det egna varumärket Änglamark.

Även SJ visar ett starkt resultat i undersökningen och ligger jämnt med Coop resultatmässigt. ICA visar också på ett positivt resultat och kniper en andra respektive tredje-plats i undersökningens kategorier.

Undersökningens visar att grönhet har blivit en mindre avgörande faktor i våra köp. Man ser samtidigt att konsumenter värdesätter att företag ägnar sig åt förbättringsaktiviteter inom miljö och hållbarhet.

Det varumärke som i år tappat mest är Volkswagen. De har gått från en tredjeplats föregående år till en 15e plats i årets undersökning.

Lidl visar på den starkaste uppgången i årets undersökning.

För att ta del av hela undersökningen klicka här.

Ebba Elfstrand


Ämnen i artikeln:

CoopICA

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev