Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Därför köper de Everysport

Publicerad: 24 November 2015, 22:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:20

...Gustaf Karling, som blir vd för Everysport Media Group, en sammanslagning av Traveas Sports Media och Everysport med Svenska Fans och Sportsverige i portföljen.


Varför köper ni Everysport?

– Everysport har säljuppdrag med bland andra Fotbollskanalen samt ett antal egna sajter, som Eliteprospects, Hockeysverige och Fotbolldirekt. Tillsammans med Traveas sajter Svenskafans.com med flera skapar vi Sveriges största digitala sportmediabolag och kan verkligen utmana Sportbladet och Expressen sport om annonsörspengarna.

Vilken är målgruppen?

– Vi representerar män mellan 25 och 45 år och når två miljoner unika i veckan.

Vad blir det nya bolagets största utmaning?

– Det är ju att vi nu ska knyta ihop de här två verksamheterna och hitta synergier både på den redaktionella sidan och med ett starkt annonspaket.

Hur ser du på utvecklingen inom sport?

– Sport har vuxit till en av de mest intressanta nischerna i Mediesverige. Inom tv-industrin har on demand-tv vunnit stor mark, men det som fortfarande fungerar i linjär-tv är live-format av olika slag, som ”Let’s dance” och ”Melodifestivalen”, men också sport. Det har gjort att sporträttigheterna har sprungit iväg till astronomiska priser. Sport blir mer och mer intressant som medium.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.