Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Casall i stor digital offensiv

Publicerad: 28 Augusti 2012, 21:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

Med en ny sajt som motor i kommunikationen och en app som ska vara kundens bästa träningskompis siktar Casall på att plocka marknadsandelar.


Det svenska träningsföretaget Casall har inte gjort mycket väsen av sig på den digitala arenan, men efter att Sara Althini, värvad från Nike, tagit över som marknadschef har både en ny sajt och en träningsapp smyglanserats. För sin digitala omvandling har Casall jobbat med byrån Tewonder.

Den 3 september, i samband med lanseringen av företagets höstkollektion, går företaget ut och kommunicerar de nya digitala tillskotten brett.

– Temat för kampanjen är ”Power of Curiosity”. Ambitionen är att inspirera målgruppen till att bli nyfikna på träning, säger Sara Althini.

Annonsering sker i print och på webben i medier med träningsinriktning. En reklamfilm som profilerar ett av Casalls ansikten utåt, Jennie Widegren från dansgruppen Bounce, har också spelats in.

Appen, Casall T.O.D, kommer främst att profileras via den egna sajten, som är navet för hela kampanjen.

– T.O.D står för training of the day, ett unikt upplägg där användaren kan välja mellan 50 färdiga program och 70 övningar och sedan dela sina resultat i sociala medier.

Fyra träningsprogram i veckan från appen kommer från lanseringen och åtta veckor framåt att läggas ut på casall.com.

– Digitalt är det här ett sjumilakliv för oss men vi har redan planer och idéer om hur vi ska ta det här vidare.

News Pilot

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.