Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Cancerfonden – kvickast enligt journalisterna

Publicerad: 15 Mars 2016, 06:00
Uppdaterad: 14 Mars 2016, 15:33

Här är resultatet från Pr-barometerns kommunikationsundersökning.


Dessa resultat visar de organisationer som fått bäst resultat i 2015 och som bygger på mer än 200 intervjuer med journalister som har fokus på offentliga sektorn i Sverige. Journalisterna utvärderade totalt 31 olika organisationer inom offentliga sektorn.

Cancerfonden Bäst på att proaktivt hitta och presentera intressanta historier för media. Folkhälsomyndigheten Experter/talespersoner hos Folkhälsomyndigheten kommer bäst ut när det gäller att vara tydlig i sina kommentarer, intervjuer, artiklar med mera.

MigrationsverketJournalister utvärderar att Migrationsverket har haft bäst placering med sina nyheter i medias dagliga rapportering i tv, radio, dagstidningar m.m.

KronofogdenUtvärderats bäst sett till pressavdelningens kunskap och insikt i den egna organisationen.

Cancerfonden Kvickast enligt journalisterna när det gäller reaktionstid vid händelser.

SVT Upplevs som den verksamhet som är den mest attraktiva arbetsplatsen. Detta baserar journalisterna på av intervjuer och andra upplevelser/erfarenheter hos SVT.

NaturskyddsföreningenDeras ledning är bäst på att kommunicera gentemot media

Norrköpings kommunDeras högsta ledning blev bäst utvärderad när det gäller tillgänglighet.

Discovery NetworksHögst utvärdering när det avser starka medie-relationer och förståelse för mediernas arbetstider.

Hur nöjda är journalisterna med samarbetet?

Vad är Aalund nordics Pr-barometer?

En kommunikationsundersökning som baseras på intervjuer med journalister som i sin tur utvärderar företag gällande deras arbete gentemot media, likväl som företagets image och dess lednings kommunikation.

Aalund Nordic är ett av nordens ledande företag inom marknadsundersökningar.

Företaget grundades 1990 och har erfarenhet från flertalet genomförda bransch- och marknadsundersökningar inom hela norden.

Fakta från Aalund Nordic

En av tre journalister är antingen missnöjda eller mycket missnöjda med organisationernas förmåga att hitta och komma med intressanta historier i media.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.