Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Byrån som ratar fast personal

Publicerad: 3 Mars 2011, 14:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

Ett recept som gett storkunder som Google. "Vi har plockat hem flera nya kunder och ska nu växa", säger vd:n Helena Liden.


Ämnen i artikeln:

Google

En del kanske höjde på ögonbrynen när lilla Just PR efter en pitch behöll uppdraget för storkunden Google. Byrån har bara två fasta heltidsarbetare, ägarna Helena Liden och Garry Lockwood, och saknar kontor.

Istället jobbar Just PR i en molnliknande lösning  där ett femtontal kontrakterade frilansare i Norden och Storbritannien plockas ihop till team skräddarsydda för respektive kund.

– Vi sätter samman den kompetens kunderna behöver och kan även förändra sammansättningen i takt med att kunderna vill förändra sin kommunikation, säger Helena Liden.

Just PR:s frilansare är alla egenföretagare, något som är vanligt bland pr-konsulter i England, och har egna kunder på sina respektive marknader.

Men uppdragen från Just PR ger dem möjlighet att jobba med större varumärken. För internationella kunder vill Just PR erbjuda ett enkelt och prisvärt sätt att jobba med pr på en pan-nordisk nivå.

Under de senaste veckorna har Just PR, förutom Google, plockat hem kunder som Regus och Livebookings.

Nu letar Just PR efter fler frilansande pr-konsulter, bland annat i Sverige.

– Vi har vunnit flera nya kunder och behöver nu mer folk, säger Helena Liden.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Google

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.