Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

Boxer till MRM Starsky

Publicerad: 1 september 2010, 06:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:40

Boxer tar in en rm-byrå. McCann-ädga MRM Starsky får förtroendet.


Efter en pitch hanterad av Max Aperia, där fyra byråer deltog, föll alltså valet på MRM Starsky. Karin Friis, marknadschef på Boxer, vill inte avslöja vilka de övriga byråerna var, men framhåller att MRM Starsky utmärkte sig på grund av byråns stora digitala sida.

– De har ett intressant erbjudande med bra kunskap och erfarenhet av kundrelationsarbete, parat med den digitala kompetensen, säger hon.

Boxer jobbar sedan tidigare med reklambyrån Abby Norm. Det samarbetet påverkas inte och karaktären Robert kommer att finnas kvar i kommunikationen.

Varför behövs ytterligare en byrå?

– Relationsmarknadsföringsbiten har vuxit successivt och vi behöver göra vår kunddialog mer digital. Vi vill ta nästa kliv och utvecklas och då behövde vi en löpande partner.

MRM Starsky ska huvudsakligen hjälpa Boxer med kommunikationen med kunderna i Sverige, det vill säga välkomna nya kunder, hjälpa dem att komma igång och erbjuda program och tjänster som de kan vara intresserade av.

– Vi har som mål att förbättra resultaten av de enskilda aktiviteterna och öka merförsäljningen. Vi vill också genom kundkommunikationen bjuda på en kundupplevelse och inte bara en faktura som ska betalas varje månad, säger Mikael Thiel, kundchef på MRM Starsky.

Han berättar att Boxer blir en ”betydande” kund för byrån.

– Det är dessutom en ny bransch för oss. Boxer är ett jättespännande varumärke och Robert är en härlig figur, vilket gör det extra roligt.

Arbetsgrupp

Mikael Thiel (client service director), Markus Thiel (account director), Cissi Forslund (account manager), Natan Zlotnik (ad), Frida Candemar (copy), Johan Blomström (cd), Anders Berg (planner), Paul Morel (strategic director).

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev