tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

Boende i fokus

Publicerad: 18 augusti 2010, 11:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:42

Bostadsmäklare, lyx och avkoppling. Det är grundtemat i Apollos höstkampanj för resor till Kanarieöarna.


SA

Synnöve Almer


Allt fler charterresenärer vill bo lyxigt på utlandssemestern. Apollo har successivt uppgraderat hotellstandarden på sina resmål och i den nya reklamen för vinterresor presenteras tio ”drömboenden” på Kanarieöarna. Kampanjen heter ”Visning pågår” och manéret har hämtats från bostadsmäklarnas värld.

– De berättar alltid väldigt utförligt om sina boenden och är noggranna med detaljer. Idén ger också ett lite nytt och roligt perspektiv – att man flyttar utomlands i en till två veckor och inte permanent, säger Kjell Månsson, projektledare på Apollos huvudbyrå Åkestam Holst.

Reklamen går upp i veckan med tv och print som huvudmedier. På kampanjsajten möts besökarna av bilder och texter om hotellen som ska andas exklusivitet och ge inspiration inför vinterresan. Reklamen vänder sig till Apollos kärnmålgrupp – resvana människor som gärna kombinerar charter med frihet och ”vill åka utomlands när de åker utomlands”.

Regissören Jesper Ericstam och Social Club har producerat filmen, Yours står för webbproduktion och Scream är mediebyrå.

Byråfakta

Uppdragsgivare: Pär Kjellin, Sverigechef på Apollo.

Arbetsgrupp på Åkestam Holst: Jesper Holst (ad), Mark Ardelius (copy), Dan Landin (planner), Lotta Persson (original/formgivning), Agneta Oppenheim (produktionsledare) och Kjell Månsson (projektledare) Regissör/produktionsbolag film: Jesper Ericstam/Social Club.

Produktionsbolag sajt: Yours.

Mediebyrå: Scream.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev