Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Beijer: ”Vi erbjuder en helt annan kvalitet”

Publicerad: 17 Mars 2015, 22:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:09

Proffsigast bland byggvaruhusen – men också dyrast.– Det är skillnad på planka och planka, säger Beijers marknadsdirektör Jonas Ahnve.


I Varumärkeskollen, som utförs av Yougov, placerar sig Beije­r som solklar etta när respondenterna får svara på vilket byggvaruhus som är ”proffsigast”.

– Det är så klart kul, det är helt rätt, säger Jonas Ahnve.

Samtidigt anses ni också vara dyrast?

– Jo, det är vi inte jättenöjda med.

Är ni dyrare än era konkurrenter?

– Alltså, det är ju skillnad på planka och planka. Vi erbjuder en helt annan kvalitet. Vi har långa längder, vilket är dyrare. Och vi köper vårt virke i hög uträckning från Norrland.

– Det är dyrare, men torrare och bättre.

Tror du att era kunder förstår kvalitetsskillnaden?

– Vi måste helt klart bli bättre på att få folk att förstå att man får bättre grejer hos oss.

Hur har ”Sumo-kampanjen” fungerat?

– Den har verkligen gett oss jättefina siffror på varumärkeskännedomen. Vi tittar ju också på senast besökta varuhus, där har vi en 50-procentig uppgång.

– För oss är det jätteroligt att kännedomen går upp, efter att ha minskat några år.

Vad händer under våren för Beijer?

– Vi fortsätter med mediemattan, och ska trumma ut vad vi är bra på. Och vi satsar mycket på vår e-handel.

Beijer jobbar med Honesty och Bizkit.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.