Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Bauhaus storsatsar

Publicerad: 14 April 2010, 07:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Bauhaus kör sin största invigningskampanj någonsin när kedjan nyöppnar sitt varuhus i Botkyrka söder om Stockholm.


Förutom en kampanj i tv, print, utomhus och radio blir det en rad events. Liksom vid tidigare butiksinvigningar ska Bauhaus försöka slå sitt eget världsrekord i antal skottkärror på en och samma plats. Det förra rekordet på 800 skottkärror sattes i november förra året i Örebro.

– Skottkärran är en symbol vi jobbar med vid våra invigningar, säger Eric Lundberg, marknadschef på Bauhaus.

Invigningen sker på fredag, men redan nu går Bauhaus runt på stan i söderort för att sälja skottkärror och locka folk till världsrekordförsöket. Dessutom har kedjan ett samarbete med MTG:s radiostation Bandit där morgonprofilen Bollnäs-Martin tävlar ut skottkärror.

I helgen ska även en helikopter med en vepa på hela 1500 kvadratmeter flyga omkring över Stockholm och företagskunderna bjuds på vip-invigning med Charlotte Perelli.

– Det här är den största satsningen vi gör i Stockholm med syfte att ta marknadsandelar. I besökarantal har vi nästan 70 procent av Stockholmsmarknaden, säger Eric Lundberg.

Kampanjen görs inhouse, förutom tv som tas fram av reklambyrån Volt. Mediebyrå är Scream.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.