Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Bard: ”Kunderna lyssnar inte på oss”

Publicerad: 30 Mars 2011, 11:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:15

Iförd de obligatoriska kortbyxorna levererade ”internetsociologen” Alexander Bard sitt hårda budskap som kan sammanfattas i följande ord: Det går inte längre att köpa konsumenternas uppmärksamhet


Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnSwedmaAlexander Bard

– Kunderna lyssnar inte på oss längre, de lyssnar bara på ledarna i sina nätverk. Där finns alla makt i informationssamhället, dundrade han från scenen.

Hans råd till Sveriges reklamare var att göra sig själva – och sina kunder – så attraktiva som möjligt på nätet.

– Det går inte att köpa sig in i nätverken, du blir utslängd så fort de andra kommer på att du betalat. Vi måste göra oss själva till nätverkare och bidra med värde.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.