Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Arlanda bjuder på resor vid bröllopet

Publicerad: 26 Maj 2010, 06:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

Arlanda passar på att synas lite extra under Love Stockholm 2010. Bakom kampanjen står Fältman & Malmén.


Ämnen i artikeln:

ArlandaFältman Malmén

För att fira kärleken ska Arlanda bygga upp en miniterminal på Skeppsbron i Stockholm under Love Stockholm 2010 som äger rum 6-19 juni. Där kan besökarna delta i tävlingen ”Arlandas stora biljettjakt”, få information om flygplatsen, reseinspiration och tips.

Navet i kampanjen är tävlingen där Arlanda varje timme lottar ut två resor. Antingen tävlar man på plats i terminalen eller via kampanjsajten Arlandasstorabiljettjakt.se. Via Facebook väljer de tävlande en vän att resa med.

– Via Facebook sprids informationen vidare så att ens vänner kan tävla i sin tur, säger Fred Raaum, projektledare på Fältman & Malmén.

Kampanjsajten är uppbyggd som ett flygplan. De tävlande sitter i flygplansstolen och i fönstret syns all tävlingsinformation. När man sedan klickar sig vidare i tävlingen liknar sajten en bokningssajt.

– Det viktiga är att skapa en bra attityd till Arlanda och få trafik till sajten.

För att locka folk till tävlingen kör Arlanda radiospottar och det blir även storbildsskärmar runt om i Stockholm, samt print och banners.

Mediebyrå är Starcom och för webbproduktionen står Norweb.

Arbetsgrupper

Arbetsgrupp Fältman & Malmén

Projektledare: Fred Raaum

CD: Magnus Fältman

AD: Björn Nordfors och Ellen Ström

Copy: Viktor Olsson

Originalare: Ulrika Dinnetz Trapnell

 

Arbetsgrupp Norweb

Erik Wallberg, Andreas Larsson, Ian Vidales och Jonas Alvin

 

Uppdragsgivare

Daniel Stipich, Stockholm-Arlanda Airport

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

ArlandaFältman Malmén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.