Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Apollo får nytt manér i vår

Publicerad: 14 Februari 2012, 22:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

Apollo inleder det nya året med en nygammal marknadschef och passar samtidigt på att gå ut i en pitch.


Ämnen i artikeln:

Apollo

I höstas storsatsade Apollo, som köpte medieutrymme för 95,7 miljoner kronor brutto under helåret 2011, på det nya reklamkonceptet ”Apollo Crew”, signerat Åkestam Holst.

– Vi är mycket nöjda. Apollo Crew har stärkt vår avsändare och vi har gjort många lyckade aktiviteter kring konceptet, säger Åsa Tomczyk.

Hon vill att Apollo ska skilja sig från de andra charterbolagen genom att kännas mer ungdomligt, modernt och flexibelt. Fokus ska ligga på småskalighet och frihet. Tanken är att det nya humoristiska konceptet ytterligare ska särskilja Apollo från konkurrenterna.

– Vi kommer att fortsätta med manéret. Vi har precis tagit konceptet ut i verkligheten och turnérat runt i landet för att hitta gästtestare till Apollo Crew.

Samtidigt är Apollo just nu ute i en reklambyråpitch.

Vilken prägel vill du sätta på Apollo som ny marknadschef?

– Vi kommer jobba med ett nytt manér i vår, men jag kan inte säga mer om det just nu.

Kommer ni ändra mediemixen?

– Ja, vi ökar webb och kundvård samtidigt som vi har dragit ned på både dagspress och magasin.

Reklambyrå: Åkestam Holst, men är ute i pitch.

Mediebyrå: Scream.

Reklaminvesteringar 2011: 95,7 miljoner kronor brutto.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Apollo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.