Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Albacross värvar Kenny Spångberg

Publicerad: 10 Oktober 2016, 09:44
Uppdaterad: 10 Oktober 2016, 09:47

Adtech-bolaget Albacross, som erbjuder en tjänst för företag att styra sin B2B-marknafsföring till utvalda målgrupper och företag, värvar Kenny Spångberg till rollen som chief commercial officer. Dessutom blir den tidigare betaltjänsten Albacross Leads kostnadsfri.


Kenny Spångberg kommer att leda bolagets globala expansion och dess kommersialiseringsstrategi. Han har tidigare erfarenhet från DoubleClick, Google och Smartclip. Senast kommer han från en roll som programmtic director på Widespace.

– Kenny är en given nyckelrekrytering för att kunna driva en internationell kommersialisering av vår produkt. Med ett brinnande intresse för branschen och med ett gediget kunnande kommer han tillsammans med oss kunna ta Albacross till nya nivåer. Vi är stolta över att kunna välkomna Kenny i teamet och ser redan nu hur han bidrar och skapar nya förutsättningar för bolaget och dess framtid, säger Albacross-grundarna Victor Ekelund och Viktor Carlsson i ett pressmeddelande.

Samtidigt släpper bolaget den tidigare betaltjänsten Albacross Leads gratis till användare. Förhoppningen är att därmed kunna slå ut konkurrerande betaltjänster.

– Albacross är ett mycket spännande bolag i expansiv bransch och med ett tydligt fokus. Jag tror starkt på gratisreleasen av Albacross Leads, där kommer vi kunna bygga användarbas som ger oss möjlighet att utveckla en unik och väldigt kraftfull marknadsföringsplattform på sikt. Vidare ser jag fram emot att bidra med erfarenhet och kunskap för att följa bolagets aggressiva expansionsplan, avslutar Kenny Spångberg.

I december förra året tog Albacross in en investering på 3,4 miljoner från techprofilerna Magnus Emilson och Gustav Söderström.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.