Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

3 frågor till...

Publicerad: 17 Mars 2015, 22:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:09

... Michael Kapil, ny marknadschef hos researrangören Ticket, som tidigare jobbat på SAS Eurobonus.


Hur vill du utveckla Tickets varumärke?

– Varumärket är jättestarkt men det handlar om att lyckas få fram det. Vi är fortfarande unika på en marknad där allt fler kunder går online och söker resor på prisjämförelsesajter. Där är det svårt att lyfta fram det unika som Ticket har. Det är vår största utmaning, att få fram att vi inte gömmer oss bakom en mejladress, att vi har butiker där man kan få stöd och hjälp.

Vad tar du med dig från Eurobonus?

– Eurobonus handlar om att bygga långsiktiga relationer till kunderna. Onlineaktörerna ser en besökare på sidan som de släpper efter genomfört köp, men Eurobonus handlar om att få en människa att vara lojal med oss under en livstid. Det är samma filosofi som Ticket måste ha: att se kunden bakom köpet.

Vad har ni på gång nu?

– Vi måste bygga ett sätt för de kunder som handlar online att få samma service som i butiken. Vi måste bygga en sajt som inte bara lyfter fram den billigaste resan, utan den som är rätt för dig. Vi ska vara reseexperter i en miljö där allt fler vill vara online. Vi har samma strategi som Elgiganten. Deras butiker är mer som ett showroom, där man tittar och sedan köper online.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.