Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

15 blir 23 på Häger Fredlund

Publicerad: 8 December 2010, 05:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Reklambyrån Häger Fredlund anställer och bygger upp en digital avdelning.


Häger Fredlund har under hösten gått från 15 till 21 anställda. Nu ska ytterligare fyra personer anställas, varav 1,5 tjänster ersätter en person som slutar och en som går på föräldraledighet.

Häger Fredlund ska anställa en senior webb-ad och en strategisk projektledare/planner, samt en ad och en copywriter.

– Vi tog tidigt ett strategisk beslut att vänta med att rekrytera en digital arbetsgrupp, nu är det dags att ta nästa steg, säger Pierre Kalmenstam, vd på Häger Fredlund.

Tidigare har byrån jobbat med produktionsbolag, samt den digitala tvåmannabyrån APW – som även sitter i Häger Fredlunds lokaler. Dessa samarbeten ska dock kvarstå.

– Vi vill förstärka oss internt. Vår webb-ad kommer att bli tongivande i uppbyggnaden av den digitala avdelningen.

Häger Fredlund hade en byråintäkt på 15,5 miljoner kronor förra året. I år beräknas den landa på omkring 20 miljoner kronor.

– Under året har vi framför allt haft tillväxt på våra befintliga kunder, som Gant och Svensk Fastighetsförmedling. Några kunder som drog ned under de tuffa tiderna känner också att de behöver satsa igen.

Vad tror du om nästa år?

– Jag ser jättepositivt på nästa år. Vi har ett starkt år bakom oss och vi kommer att växa ytterligare på våra befintliga kunder. Dessutom har vi en ny kund på gång, som jag ännu inte kan berätta om.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.