Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

"Största händelsen – genomslaget av adblockers"

JULENKÄT. Carl Wåreus, vd Forsberg&Co, tycker till om årets största branschhändelser och siar om framtiden.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Publicerad: 30 December 2016, 11:00
Uppdaterad: 02 Januari 2017, 07:50

Ämnen i artikeln:

Carl Wåreus

Foto: Janne Naess

Vilken var den största branschhändelsen 2016?

– Genomslaget av adblockers, och att många såg konsekvensen av det. När det gäller medieägare – att "reklam" måste integreras bättre i det redaktionella, vara relevantare för sina mottagare, om det inte går att lösa fungerar inte finansieringen av fri media. För annonsörer och byråer – att reklam måste bli mer relevant för dem man vänder sig till och ha högre upplevd kvalité.

Vad är ditt nyårslöfte?

– Att fortsätta arbeta för och påverka att "all reklam alltid ska vara relevant för sin mottagare", det vill säga ett "sustainable advertising environment".

Sia om din bransch: Vad händer 2017?

– Det kommer ske ett genombrott för de första tydliga stegen hur data kommer att användas för att medieägare ska börja styra reklam bättre för att uppnå högre relevans för mottagarna.

Ämnen i artikeln:

Carl Wåreus

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.