Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

STF jublar över prisregnet: "Så jäkla roligt"

"The Swedish Number" prisas med tre guld under årets 100-wattare. "Det här är en ynnest och så jäkla roligt", säger Jenny Engström på Svenska Turistföreningen.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Publicerad: 25 November 2016, 14:53
Uppdaterad: 28 November 2016, 09:18

Ämnen i artikeln:

100-wattarenIngo

Prisregnet för "The Swedish Number" fortsätter och Svenska Turistföreningen jublar när kampanjen belönas med tre guld under fredagens 100-wattare.

Hur känns det?

– Så jävla roligt! säger Jenny Engström, kommunikationsansvarig på Svenska Turistföreningen, till Dagens Media.

Ni har skördat framgångar över hela världen och tar en trippel idag. Är ni inte trötta på det här snart?

– Nej, det här är en ynnest och så jäkla roligt.

Vad är det mer "The Swedish Number" som ger så bra effekt?

– Den är transparent och vi vågar låta det svenska folket vara budbärare. De får själva bedöma vad de tycker är intressant med Sverige.

Hur blev "The Swedish Number" till?

– Ingo kom med idén till oss. Vår verksamhetsplan var egentligen helt full, men vi tyckte idén var så sjukt bra. Vi vågade och körde.

Och det måste ha lyft när Stefan Löfven ställde upp?

– Verkligen. Till en början var hans stab lite tveksamma. Men efter en och en halv vecka ringde de upp och ville köra. Jag träffade faktiskt Stefan Löfven i samband med kungens födelsedag. Han sade att det var det roligaste han någonsin gjort på jobbet. Och får man statsministern att känna så, har man lyckats.

Ämnen i artikeln:

100-wattarenIngo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.