Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Spotify tar in sponsorer

Publicerad: 27 Maj 2016, 11:16
Uppdaterad: 27 Maj 2016, 11:18

Spotify låter varumärken sponsra de populäraste spellistorna.


Ämnen i artikeln:

Spotifynative advertising

Adweek informerar om Spotifys senaste satsning, nämligen att låta varumäken sponsra de populäraste spellistorna. Det är spellistor som Spotify själva står bakom.

Denna tjänst låter annonsörerna matcha musiken med ett visst budskap. Detta genom val av spellista, låtuppställning och val av mottagare.

Spotify avslöjade nyheten i ett blogginlägg på sin sajt.

"Tänk innehåll plus kontext: det rätta budskapet i rätt ögonblick ... Cardio eller Power Workout är perfekt för en skotillverkare som expanderar från att tillverka vardagsskor till att också göra träningsskor" skriver Spotify i sitt blogginlägg.

De sponsrade spellistorna erbjuds endast på sajtens gratisversion.

Varumärken som Kia, McDonald's och Target har redan börjat köpa sponsorskap i ett beta-test.

Ebba Elfstrand

Ämnen i artikeln:

Spotifynative advertising

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.