Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Splay rekryterar från Procter & Gamble

John Hermansson från P&G och Lovisa Wachtmeister från Ingage rekryteras till Splays nya digitala contentbyrå.

Alex Hartelius


Publicerad: 04 December 2017, 12:24
Uppdaterad: 04 December 2017, 12:24

Ämnen i artikeln:

Procter GambleSplay

I lanseringen av sin nya digitala contentybyrå rekryterar Splay John Hermansson från P&G och Lovisa Wachtmeister från Ingage.

I lanseringen av sin nya digitala contentybyrå rekryterar Splay John Hermansson från P&G och Lovisa Wachtmeister från Ingage. Med contentbyrån ska Splay hjälpa företag att nå ut med sitt varumärke.

– Vi behöver bygga upp vår affärskompetens med kunskap från den traditionella marknadsföringsvärlden som finns hos stora bolag så som Procter & Gamble, tillika bli bättre på att tänka bortom Youtube och applicera vår know-how inom online video för Facebook, en kunskap vi hittar hos nytänkande bolag som Ingager, säger Victor Ljungberg Managing Director för Splay, i ett pressmeddelande.

John Hermansson kommer senast från en tjänst som key account manager på Procter & Gamble där han jobbat med affärsutveckling av Gillette, Oral-B och Braun.

Lovisa Wachtmeister kommer från Facebook-byrån Ingager och har bland annat ansvarat för kunder som Bonnier Tidskrifter och Canal Digital.

Vi börjar bli ett team som kompletterar varandra med tvärinsikter från olika kompetensområden inom digital marknadsföring. Men att vara digitala kräver konstant framåtrörelse så vårt interna utvecklingsarbete är långt ifrån färdigt, fortsätter Victor Ljungberg i pressmeddelandet.

Ämnen i artikeln:

Procter GambleSplay

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.