Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

SOS Barnbyar dominerar webb-tv

Publicerad: 16 December 2015, 10:21
Uppdaterad: 16 December 2015, 10:29

SOS Barnbyar är största annonsör i webb-tv.


Ämnen i artikeln:

MMS

MMS mäter varje vecka all reklamfilm som visats i webb-tv hos TV4, MTG, Discovery Networks Sweden och Aftonbladet TV.

Förra veckan var MTG TV störst med 47 procent av reklamexponeringarna, jämfört med TV4:s 36 procent. Aftonbladet hamnar på tredje plats, före Discovery Networks Sweden på 21 procent mot 7 procent.

Största annonsör förra veckan var SOS Barnbyar med 5,2 miljoner reklamexponeringar. Everydayplus hade 4,3 miljoner exponeringar och Procter & Gamble nådde upp till 3,5 reklamexponeringar.

MMS redovisning består av antal exponeringar (impressions) även om de genererats via autostarter, samt tidsperiod. För närvarande ingår inte exponeringar som köpts programmatiskt.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MMS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.