Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Snapchat låter dig sammanfatta året

Snapchat lanserar nyårs-funktion och presenterar nya siffror för att sammanfatta året.

Alex Hartelius


Publicerad: 28 December 2017, 13:09
Uppdaterad: 28 December 2017, 13:31

Ämnen i artikeln:

SnapchatNew York Times

I början av året öppnades Snapchats annonsplattform upp för även den svenska marknaden. Glossybox var först ut med att testa sponsrade geofilter. Sedan dess har Snapchat rullat ut en rad verktyg för att göra det möjligt för annonsörer att dra nytta av plattformen.

När Snapchat sammanfattar året passar man på att presentera färska siffror, som visar att det varje dag tas emot runt 3,5 miljarder snaps. Under ett års tid landar siffran på över en biljon. Användare spenderar ungefär tre minuter per dag med att testa olika filter.

I Storbritannien, USA och Frankrike använder 25 procent av smartphone-användarna appen dagligen.

Snapchats funktioner har varit en populär annonsplattform för att nå ut till framförallt en yngre målgrupp. Intressant är att Snapchat uppger att 48 procent av dess användare i Norge faktiskt är över 35 år.

Under året har även över 40 publicister lagts till under 2017, där bland annat New York Times, Vogue och The Telegraph syns.

Som avslutning på året introducerar Snapchat "Your 2017 Story", som bygger på personliga minnen från sparade "snaps" under året. Användare kan sedan redigera och dela med sig av sina årsfavoriter till andra användare.

Ämnen i artikeln:

SnapchatNew York Times

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.