Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Sju nomineringar i Cyber

Publicerad: 21 Juni 2016, 07:51
Uppdaterad: 21 Juni 2016, 08:24

CANNES LIONS 2016. De svenska byråerna får nöja sig med sju nomineringar i Cyber.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Cyber har traditionellt sätt varit Sveriges starkaste gren i Cannes Lions. Förra året blev det dock enbart fyra lejon i kategorin, men året dessförinnan nio lejon.

I år har de svenska byråerna totalt sju vinstchanser.

Forsman & Bodenfors har tre nomineringar; en för Volvo Lastvagnars ”Look who’s driving”, en för SK-II och kampanjen ”Marrige market makeover”, och den tredje för H&M och den uppmärksammade återvinningskampanjen ”Close the loop”.

Ingo, som igår kammade hem ett Grand Prix och flera lejon för Svenska Turistföreningens ”The Swedish Number” har återigen en vinstchans för samma kampanj.

We Are Yours får två nomineringar, båda för Taxi Stockholms ”Explore Stockholm”.

Även Prime har en nominering i Cyber och kan vinna med Hemnets ”The house of clicks”.

Totalt är 309 bidrag nominerade i kategorin.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.