Marknadsföring
Sizmek köper Rocket fuel
Publicerad: 6 september 2017, 15:31
Uppdaterad: 6 september 2017, 15:33
Sizmek förvärvar Rocket fuel. Foto: Skärmdump från Rocket fuels sajt
Rocket fuel köps upp av Sizmek – i och med sammanslagningen skrotas varumärket.
Ämnen i artikeln:
Rocket FuelInternationella Sizmek Inc,leverantör av digitala reklamlösningstjänster för annonsörer och reklambyråer, har idag fullföljt förvärvet av Rocket fuel inc.
Det innebär att varumärket Rocket fuel kommer upphöra som varumärke inom de närmsta månaderna.
I och med köpet utser Sizmek Mark Grether, tidigare företagets styrelseordförande, till ny vd. Randy Wootton blir av med vd-uppdraget för Rocket fuel och går istället in i rollen som expertrådgivare åt Sizmek. Han kommer att jobba med både Sizmeks och Rocket fuels anställda under en övergångsperiod för att säkra en smidig sammanslagning.
Enligt företagen själva skapar sammanslagningen världens största oberoende plattform för reklamköpare.
– Sizmeks unika förmåga att centralisera data på ett ställe genom hela mediekampanjen kombinerat med Rocket fuels AI-drivna beslutsstöd ger våra klienter robusta data om kampanjen, konsumenten, kontexten, den kreativa sidan och kostnaden, säger Mark Grether, styrelseordförande på Sizmek, i en kommentar och fortsätter:
– Tillsammans kommer vårt förnyade fokus på kreativ optimering, datatillgänglighet och mediautförande leverera reklam som är djupt personlig, precis när den betyder som mest för konsumenten.
Sammantaget jobbar de båda företagen med 20 000 annonsörer och 3 600 reklambyråer i över 70 länder.