Marknadsföring
Sinnesintryck i centrum på Berghs slutevent
Publicerad: 27 april 2017, 12:36
Uppdaterad: 27 april 2017, 13:07
Bild 1/2 Årets tema "AddX" och anspelar på hur aktivering av sinnen kan skapa nya upplevelser och minnesvärd kommunikation.
Berghs Studentbyrå presenterar temat för årets slututställning.
Ämnen i artikeln:
BerghsBerghs Grad Show är ett årligen återkommande event där arbeten från avgångsstudenter på de sex olika kommunikationsutbildningarna visas upp.
Det är Studentbyrån som tagit fram årets koncept, som kallas "AddX" och anspelar på hur aktivering av sinnen kan skapa nya upplevelser och minnesvärd kommunikation.
Konceptet bygger ett sinnesexperiment där besökarna får möjlighet att testa hur en uppfattning kan förändras genom att addera eller maximera sinnen.
Istället för att separera olika sinnesintryck, vill studenterna undersöka hur de i kombination kan skapa helt nya upplevelser.
– Teknikens utveckling skapar ett naturligt sätt för det mänskliga att interagera med digital teknik och öppnar upp helt nya möjligheter för att involvera fler sinnen och skapa nya och starkare upplevelser. Att inte glömma bort styrkan i att blanda in det mänskliga är det vill vi belysa med vårt koncept, säger Carl Cerstrand, art director i Studentbyrån, i ett pressmeddelande.
Årets slututställning inleds den 18 maj och pågår under tre dagar.
Berghs Studentbyrå 2017:
Carl Cerstrand, Art director
Denice Olsson Galli, Strateg
Ebba Vålvik, Produktionsledare
Fariz Syed, Produktionsledare
Joel Clasén, Grafisk formgivare
Julia Elfgren, Copywriter
Linda Persson, PR
Mathilda Nordlander, Strateg
Max Näslund, Digital strateg
Nathalie Folkeryd, PR
Oscar Mazur, Digital kreatör
Philip Nyman, Grafisk formgivare